ブランディング・PR会社[W.inc]のショールームである。彫刻家ロダン(Rodin)をキーワードに、既存のテナントスペースの床と壁には手をつけず、四周すべての壁を覆うことができる4.5倍ひだのカーテンを掛けた。時に束ねられ、時にドレープがかかり、時に伸び縮みしたカーテンは、ロダンの彫刻のように、硬いようで柔らかく、柔らかいようで硬い、アンビバレントなカタチをつくりだす。自由に振る舞うカーテンが見せる表情により空間が劇的に変化するショールームである。
This is showroom for branding and PR firm [W.inc]. With Rodin, the sculptor, as the key word, the floor and walls of the existing tenant space were left untouched, and curtains with 4.5 fold folds were hung to cover all the walls. The curtains, sometimes bunched, sometimes draped, and sometimes stretched and contracted, create an ambivalent shape, like a Rodin sculpture, at once hard and soft, soft and hard. The showroom is a place where the expression of the curtains dramatically changes the space.